انجام مبارزه با سن مادر در 58 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بیجار/کشاورزان مبارزه با پوره سن را جدی بگ
نوشته شده توسط : شیما شریفی

پیمان قمری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: امسال 58 هزار و 677 هکتار از مزارع شهرستان بیجار در مرحله سن مادر سم‌پاشی شده است.

حوضچه پرورش ماهی

وی خاطرنشان کرد: 6 هزار و 200 هکتار در مرحله پوره سن، 20 هزار و 895 هکتار مبارزه با علف هرز و 15 هزار و 60 هکتار محلول پاشی کود در اراضی کشاورزی بیجار انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار با بیان اینکه بهترین زمان مبارزه با این آفت زمانی است که سن مادر تخم‌گذاری نکرده است، افزود: کشاورزانی که در این برهه همزمان با سم‌پاشی مزارع، اقدام به محلول پاشی کود NPK کرده‌اند خسارت کمتری دیده و پوره سن در مزارع آنها از حد نرمال کمتر است.

قمری گفت: آفت سن مادر در کمیت مزارع تاثیر می‌گذارد، اما سن پوره علاوه بر کمیت بر کیفیت گندم و در نهایت آرد حاصل نیز موثر است و اگر کنترل نشود نابودی محصول را به دنبال دارد.

وی افزود: در سال زراعی جاری استمرار خشکسالی کم سابقه، پوشش گیاهی ضعیف در مراتع، زمستان با آب و هوای معتدل و از طرفی ریزش تدریجی موجب طغیان آفت سن و موجب شده مزارع گندم و جو در اکثر مناطق شهرستان در معرض خطر خسارت شدید سن قرار گیرد.

آب بندی استخر

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بیجار گفت: با توجه به این شرایط خاص و بالا بودن تراکم پوره سن گندم در مزارع و محدودیت زمان مبارزه، کشاورزان هر چه سریعتر نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام نمایند.

انتهای پیام/2330/71

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: